عکس آپلود نشد.

یکی از مهم ترین و موثر ترین مصالح استفاده شده در صنعت ایران و جهان،سنگ های ساختمانی است.

از سنگ برای پی ریزی و تحکیم ساختمان استفاده می شود اما عمده سنگ استفاده شده در ساختمان ها برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان به دلیل زیبایی آن به کار برده می شود.کشور عزیزمان ایران از نظر تنوع در انواع سنگ رتبه اول در دنیا را دارا می باشد.

سنگ های:

  • مرمریت
  • گرانیت
  • چینی
  • تراورتن
  • مرمر

جزو سنگ هایی هستند که در معادن ایران به راحتی یافت و استخراج می شود.

ذخایر سنگ ساختمانی

کل ذخایر سنگ در جهان حدود ۱۵ میلیارد تن تخمین زده شده که حدود ۴ میلیارد تن فقط در معادن ایران نهفته است.

کشور ما از لحاظ استخراج رتبه ۷ در دنیا را دارد ولی متاسفانه در فرآوری کردن سنگ و صادرات آن زیاد موفق نبودیم و در بیشتر مواقع کوپه های سنگ را به صورت خام به کشور های دیگر صادر می کنیم.این کار ضرر بزرگی هم به تولید کنندگان سنگ در ایران و هم حاشیه سود عالی را از فروشندگان آن سلب می کند.

چین،امارات و عراق بیشترین تقاضای سنگ ساختمانی از ایران را دارند که علاوه بر این سه کشور دو کشور ترکیه و آذربایجان نیز مشتریان پر و پا قرص سنگ های ایران هستند.

رقبای سنگ ساختمانی ایران

بزرگترین رقبای ما در صادرات سنگ در جهان کشور های آمریکا،چین،ایتالیا،هند و ترکیه هستند و بزرگترین وارد کنندگان این محصول هم آمریکا،چین،ژاپن،انگلیس و کره جنوبی هستند.

نتیجه گیری ساده ای که از این آمار و ارقام می توان بدست آورد:

کشور چین به عنوان اصلی ترین وارد کننده سنگ ایران محسوب می شود;کشوری که در آسیای شرقی حضور دارد.کشور های کره جنوبی و ژاپن هم جزو وارد کننده های اصلی سنگ می باشند.پس می توانیم در بازار جذاب آسیای شرقی برای صادرات هم حساب ویژه ای باز کنیم.

این کشور ها مصرف کننده های خیلی خوبی برای انواع سنگ ها هستند و تنوع محصولات سنگ ایرانی میتواند تقاضای آن هارا برآورده کند.در کشور های اطرافمان نیز افغانستان و پاکستان را داریم که متاسفانه ایران سهم آنچنانی در بازار این دو کشور ندارد و این دو کشور عمدتا سنگ های ساختمانی مورد نیاز خود را از کشور هندوستان تهیه می کنند.

مزیت هندوستان به ایران در این است که در فرآوری سنگ ساختمانی خیلی بهتر و باکیفیت تر از ایران عمل می کند و همین موضوع موجب شده تا صادرات فرآوری های سنگ هند از ایران پیشی بگیرد.همچنین هند از مشتریان دائم سنگ خام ایران است که با خرید سنگ کوپ از ایران و فرآوری کردن آن،سود خیلی زیادی بدست میاورد.

صادرات سنگ ساختمانی

ما برای توسعه صادرات انواع سنگ ها باید رقابت با اطرافیانمان را جدی بگیریم و از بازار های آسیای دور ، منطقه CIS و خاورمیانه استفاده کنیم.کشور های ژاپن و کره جنوبی میتوانند مشتری بسیار خوبی برای سنگ های ایران به خاطر تنوع زیاد محصولات باشند.با حضور در این بازار ها و کشور ها میتوانیم صادرات سنگ ایران را به یک سر انجام خوبی برسانیم.

ضعف ما در این بازار ها حتی بازارهای خاورمیانه نیز عدم شناخت کافی کشور ها از تنوع و مزیت های بی شمار سنگ ایران است.

در مجموعه ناب سنگ این موضوع به خوبی درک شده و در بحث برندسازی و تبلیغات نیروهایی زبده و با تجربه به کار گرفته شده تا شناخت خوبی از سنگ های موجود در ایران در سرزمین های دیگر الخصوص کشورهای خاورمیانه توسط تیم مجرب ما بدست بیاید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق ایمیل info@nabsang.com با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *